Cesta do budoucnosti Toyota C-HR

Jak už jsme zvyklý, automobilky přichází s různými koncepty, studiemi a vizemi.

Většinou jsou to vozy, které představují jakým směrem se v nejbližší době automobilka vydá. Auta jsou to přinejmenším zajímavá, ale bohužel finální civilní verze těchto vozů se odchýlí tak moc, že v něm občas tu vizi budete stěží hledat. Když jsem poprvé viděl nový model od Toyoty s názvem CH-R, nemohl jsem věřit svým očím, Toyota zhmotnila svojí představu budoucnosti a nebála se zariskovat a přijít s něčím úplně jiným, odlišným a pro někoho i trochu ulítlým a nám se to extrémě libí.

 

Interiér nebo paluba kosmické lodi?

Interier na nás od začátku silně zapůsobil. I v interiéru byla povolená uzda tvořivosti a budete si tam připadat jak v kosmické lodi. Všechny linie a komponenty jsou perfektně sladěny. Podle nás je to jeden z nejkrásnějších interiérů ve kterém jsme seděli. Dobře šité sedačky nám vyhovovali na krátké i dlouhé trasy, volant perfektně padnul do ruky, jen ze začátku jsme si parkrát nechtěně stiskly tlačítko hlasového vyvolávání, ale jde o zvyk. V celém autě je překvapivě dost místa a to i na zadních sedačkách a dokonce i v kufru. Jediné co nám v interieru trochu vadilo byl horší výhled z okna pro cestující na zadních sedadlech.  Ovládání palubní počítače a jeho funkce nejsou jako u koncernu, ale po týdnu používání jsme si překvapivě rychle zvykli a popravdě nám dost vyhovovali a naše testovaná verze byla nabitá asistenty které fungovali na jedničku.  

Jízdní vlastnosti a motor

Zpočátku jsme se báli, že tohle bude právě ten kámen úrazu a že nás právě tady CHR zklame, ale ani tady zklamání nepřišlo. Naše testovaná verze byla 1.8 benzín hybrid, což je podle nás moc dobrá kombinace. CHR si na nic nehraje a člověk nesmí očekávat sportovní svezení ale pohodlné, stylové cestování za pár korun. Motor o objemu 1.8L v kombinaci s hybridní rekuperací energie, nám umožnil cestování za 5.2L /100km. Podvozek žehlí každou nerovnost a přitom skvěle sedí. Pokud jste nikdy neseděli v hybridu tak vás zpočátku trochu vyděsí automatická převodovka, která je na bázi „variátoru“. Ale jde jen o zvyk.

Celkový vzhled a dojem

Tohle je právě to, čemu my nejvíc tleskáme. Popravdě těžko se to dá shrnout, protože padají slova jako bláznivý, ujetý, brutální, stylový a sexy a v podstatě platí všechno. Toyotě patří velký dík za to, že se nebáli a přišli, stejně jako Citroën, s něčím úplně jiným co se vymyká a my z toho máme obrovskou radost, která nás provázela celým testem. Udělejte si na ten design názor sami, za nás můžeme jen říct, že za ten týden nás zastavili 3 různí cizí lidé, aby si auto prohlédli a ptali se nás na pocity z CHR, což se nám ještě nestalo.

 

Podtrženo sečteno

Dnes to vezmu velice krátce, ale za to snad výstižně.
Jestli CHR ve verzi 1.8 hybrid je budoucnost motorismu tak tu budoucnost vidím velice růžově. A držím palce ať to nadšení Toyotě výdrží.

Recenze MOTORVIZE.CZ na www.motorvize.cz/toyota-c-hr-proverena-zkouskou-na-d1/